In deze workshop, geleid door Kristel Kerstens en Paulien Mens, is in zes groepjes gewerkt aan de vraag hoe je toepassingen als Hyves, Facebook en YouTube in kunt zetten voor erfgoedcollecties. De workshop bevatte drie opdrachten.
Iedere groep kreeg een foto die model staat voor een doelgroep (hippe jonge vrouw, gezin met kleine kinderen, seniordame, gezin met pubers, leerlingen middelbaar onderwijs, groep 8 basischool). Je moest deze doelgroep een aansprekende naam te geven. Een paar voorbeelden waren ‘Jan, Jans en de kinderen’, ‘De klas van meester Barend’, ‘Tante Annie’. En je moest bedenken welke media deze doelgroep gebruikt.
Vervolgens moest je een evenement (lezing, vaste collectie, museumnacht, nieuwe tentoonstelling, etc..) koppelen aan de doelgroep en wel op de drie niveau’s:
- uitnodigen/interesseren,
- vermaken/informeren en
- vasthouden (vervolg in een of andere vorm).
Tot slot moest elke groep n.a.v. hiervan 3 vragen proberen te beantwoorden:
· Tegen welke obstakels loop je aan bij uitvoering binnen je organisatie?
· Wat levert dit je instelling op de lange termijn op?
· Hoe veranker je het in je organisatie , je beleid?
Vervolgens mocht de woordvoerder van elk groepje in 1 minuut vertellen wat er besproken was.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten